Üniversiteye giriş yapan öğrencilerin Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) süreciyle ilgili en çok merak edilen konulardan biri, tekrar sınava girmenin puan üzerinde nasıl bir etkisi olduğudur. Özellikle üç yıl önce üniversiteye girmiş olan adayların yeniden YKS'ye katılmaları durumunda, puanlarının nasıl hesaplanacağı önemli bir husustur. Bu noktada, ÖSYM'nin belirlediği kurallar çerçevesinde, kayıt yaptırmayan öğrencilerin puanları üzerinde bazı düzenlemeler yapılmaktadır.
Evet, üniversiteye 3 sene önce girmiş biri tekrar YKS'ye girerse puanı kırılır.
ÖSYM'nin kılavuzuna göre, YKS puanıyla merkezi yerleştirmede bir yükseköğretim programına yerleşip kayıt yaptırmayıp ertesi yıl tekrar sınava giren adayların ortaöğretim başarı puanlarına ilişkin katsayıları yarıya düşürülür.
Ancak bu durum sadece bir yıl geçerlidir; sonraki yıllarda puan kırılması olmaz.
SON YAZILAR